« Как британските общини се справят със съкращенията на бюджета | Main | Макулатура »
Бавното развитие на електронното управление в България
By rraycheva | August 4, 2015
Развитието на електронните услуги, които се предлагат от държавната администрация в България, е приоритет на няколко поредни правителства още от преди присъединяването ни в ЕС. Нашата страна, още от самото присъединяване, е значително изостанала в технологичното модернизиране на държавната администрация и оптимизирането на нейната работа в сравнение с повечето от останалите страни-членки. Именно затова е важно да се следи развитието на електронните услуги, предлагани от администрацията през последните няколко години.
От ИПИ използвахме официалните годишни отчети на общинските администрации в страната за периода 2012-2014 година, за да направим анализ на нивото и развитието на електронните услуги, предлагани от местната администрация през последните няколко години.Нивото на електронните услуги, предоставяни от различните държавни администрации, официално се оценява по четиристепенна скала, която за целите на настоящия анализ от ИПИ адаптирахме в петстепенна (първа степен, съответстваща на нулев етап от развитието на е-услуги, е добавена):
- Първо ниво (1) на развитие – електронни услуги не се предоставят или липсват данни за предоставянето на такива услуги;
- Второ ниво (2) – предоставя се информация за обществените услуги по електронен път;
- Трето ниво (3) – наличен е електронен достъп до формуляри и документи;
- Четвърто ниво (4) – възможна е електронна обработка на формуляри и лична идентификация по електронен път;
- Пето ниво (5) – възможно е извършване на сделки по електронен път, включително и електронно разплащане.
Прочетете повече на: http://ime.bg/bg/articles/bavnoto-razvitie-na-elektronnoto-upravlenie-v-bylgariya/#ixzz3hrR9m9jc
Topics: Новини | Comments Off on Бавното развитие на електронното управление в България
Comments are closed.